Jan 28, 2012

Kegembiraan Berganda.

Hari ni pegi sambut CNY dengan saudara baru. Dapat tengok tarian singa dengan jarak yang dekat. Aku seronok sampai rasa nak menangis...dowh. Gembira.

Lepas tu incik suami izinkan pegi jalan-jalan jumpa kawan. Bestnya dapat naik bas rapid. Dah lama tak naik bas. Lepas tu naik putra lrt pulak pegi jumpa sue dan temankan dia beli tiket kat hentian putra. Dapat jalan kaki kat laluan jalan kaki yang baru siap tu. Lepas ni aku tak jakun dah. Gembiranya..

Sebelum pegi hentian putra, singgah makan Mcdonalds dulu kat masjid jamek. Makan prosperity burger. Nyum3. Incik suami pulak jeles, nak jugak makan. Otw balik rumah beli pulak. Kali ni beli family dinner box. Mau pengsan makan. burger ada dua ketul lagi. Sapa nak? Gembira-gembira.

Tengok berita TV9 lepas champion tv show habis. Tiba-tiba nampak muka sendiri kat tv. Hohoho. Bajet glemer. Muka eksaited nak menangis sebab terlalu gembira dapat tengok tarian singa dalam jarak 5 meter keluar kat berita der...

Gembira, Gembiras, Gembirasest..Alhamdulillah


Hari ini gembira, esok macam mana pulak? Beringatlah sebelum kena. Kalau gembira tu, jangan gembira sangat. Ingatlah juga perasaan orang yang tengah bersedih..insaf.

“YA TUHAN KAMI, JANGANLAH ENGKAU HUKUM KAMI JIKA KAMI LUPA ATAU KAMI TERSALAH. YA TUHAN KAMI, JANGANLAH ENGKAU BEBANKAN KEPADA KAMI BEBAN YANG BERAT SEBAGAIMANA ENGKAU BEBANKAN KEPADA ORANG-ORANG SEBELUM KAMI. YA TUHAN KAMI, JANGANLAH ENGKAU PIKULKAN KEPADA KAMI APA YANG TAK SANGGUP KAMI MEMIKULNYA. BERI MA’AFLAH KAMI; AMPUNILAH KAMI; DAN RAHMATILAH KAMI. ENGKAULAH PENOLONG KAMI, MAKA TOLONGLAH KAMI TERHADAP KAUM YANG KAFIR.”

13 respons:

EmpayarUtama said... [Reply to comment]

Lama juga tak merasa naik bas. Masa gawat 1998 dulu rajin sebab kena bajet :)

aimaniman said... [Reply to comment]

yupp kene beringat, jangan nak gembira melampau2 sampai terlebih had, org tua2 kata kalau ketawa je, nanti menangis,... so berpada2 dalm perbuatan kita tu yg lebih elokkan...

liyana said... [Reply to comment]

wah..masuk tv tu..hehe..femes~

Anak Wak Mail said... [Reply to comment]

amboi,,happynya kak yana dapat masuk tv,,jeles ni..haha

tu la,,mak selalu cakap,,jangan suka sangat,,tu tanda nak nangis la tu..hihi..

Nafisah Ruslan said... [Reply to comment]

amboi.. meriah sungguh hari dia tu :)

Paris Lipton said... [Reply to comment]

masok berita wahhh snap2 hehe

Cikgu Ma said... [Reply to comment]

LA...awat tak habaq masuk tv...hehe

eeiyss said... [Reply to comment]

ispun dah lama xnek bas...uhuk3

yana-feehily said... [Reply to comment]

empayar utama : dulu murah lagi naik bas. tambah2 bas rapid, boleh guna tiket yg sama.

aimaniman : btl tu..dok gelak sgt2, esok nak menangis la tu.. :)

liyana : hahha..org tk femes, masuk tv pun tetap tak femes.

anak wak mail : hehehe..kak yana tak tau pun cameraman kat depan tu org tv9. kalau tak, harus la ke depan lg..ekekke..

nafisah ruslan : alhamdulillah gembira, tapi terselit jugak duka :)

paris lipton : tak sempat..hehe

cikgu ma : kami pun tktau..amir yg nampak muka kami, kami dok tgk muka member..hahhaa

eeiyss : hehe..best la naik bas :)

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

tahniah...semoga kegembiraan sentiasa berada di dalam diri kamu...:)

My Life's Journey said... [Reply to comment]

Wahhh masuk tv ..best2 ..glemer chak!!!

umm ar ..bila baca entri dear ni ..ayat terakhir mesti selalu insaf terus .. hrmm betul apa dear cakap tu .. tak leh gembira sangat hrmm :)

atIEsAyAnGkAmU said... [Reply to comment]

LORR...igtkan gembira apenyer td...

i pun tumpang gumbira juga yea...hehhee...

Aien Not Alien said... [Reply to comment]

alamak kak..kita pun cam akak la...dah lama tak naik public transport ni...kalau naik ni mahu gembira sampai menangis...haha..

*untunglahhh masuk tv...hihi

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya