Apr 30, 2009

~jodoh ditangan tuhan~

..tgh hari ni mkn dgn kawan2 ofis ambil sms dgn wan..sahabat ni tetiba je msg tnya ada no boifren dia tak? eh..pelik..mustahil bertahun2 kawan tak ingat nombor kot..aku tanya kenapa tukar nombor telefon? dia tnya aku blk..agak2 kenapa?

hmm...

ada dua sbb yg aku bg..sbb pertama mungkin dia da 'clash' dgn pakwe dia dan yang kedua pakwe dia marah dia sms dgn lelaki lain...

"shah mintak putus,yana..."

apa perasaan aku? sedih,simpati.kasihan,marah,bengang..macam2 perasaan lagi..
aku terus call wan,sebak tak usah cerita..mula2 mmg aku nangis..mcm aku plk yg putus cinta..bukan apa,sbg seorg sahabat aku simpati..sahabat aku sedih,aku pun sedih..tak sangka mcm ni akhirnya hubungan dorg selama 5 thn..selama ni aku dan kwn2 lain berdoa moga jodoh dorg berpanjangan smpai ke alam perkahwinan seterusnya bahagia ke akhirnya..

tp ketentuan Allah sapa yg boleh menghalang..sesungguhnya kuasa Allah itu maha besar dan maha hebat..kita hambaNya tak mampu berbuat apa2 melainkan tawakal dan redha atas kehendakNya.apa yg berlaku pasti ada hikmah yg tersembunyi..

memandang tak sama dgn menanggung..betapa sedih aku dan kwn2 lain rasa,tp berat lagi perasaan yg di tanggung oleh wan..Ya Allah,berikan kekuatan pada sahabatku ini..moga dia mendapat ketabahan sepertimana tabahnya siti hajar yg ditinggalkan sendirian bersama anaknya ismail di tgh2 padang pasir..

wan..kami harap wan tabah..klu dh mcm ni pengakhiran hubungan wan dgn shah,kami harap wan redha atas apa yg berlaku..sarah,naimah n kami sentiasa di sisi wan dlm apa keadaan sekali pun..
"dugaan Allah dtg tak diduga,dlm bentuk yg tak disangka..yang pasti ianya membawa bahagia,kepada hambaNya yg sabar dan redha.."

0 respons:

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya