Feb 1, 2012

Yang mana satu betul ni?

Assalamualaikum..

Bila baca entri terbaru Aien Not Alien, aku tergelak sensorang..Pandai je dia bagi nama Gordek kepada
goreng keledek. Haha..


Tiba-tiba aku terfikir, kenapa gordek? Sebab gorpis tu dari goreng pisang. Bukan ke goreng keledek jadi gorkel?


Sungguh tak kelakar. Tapi nak gelak jugak..Hahaha..


Ataupun Gorkele..Bunyi lagi tak boleh blah. Cer korang sebut banyak kali..
Mau kena lempang ngan makcik tu kalau cakap Makcik gorkele 2 hengget.


Kalau goreng cempedak? Gorcem atau Gordak lagi ohsem?


Sampai sekarang aku masih konpius yang mana satu betul..


Goreng Pisang or Pisang Goreng? 

Kalau Pisang Goreng jadi PISGOR. Sungguh huduh. 

p/s-entri yanafeehily yang merapu dikala boring.

19 respons:

Jue said... [Reply to comment]

sius lawak..hahahaha

confius gak..grg pisang atau psg grg..jue panggil grg psg..hik3

Yana Libra said... [Reply to comment]

Goreng pisang = perbuatan menggoreng pisang.

Pisang goreng = bukan kata kerja, tapi kata nama. (macam ayam goreng)

p/s:ikut kefahaman saya la..hehe..

yana-feehily said... [Reply to comment]

jue : yana panggil dua2..goreng pisang tu ok, tapi bila goreng cempedak tu macam pelik plk...hahaha

yana-feehily said... [Reply to comment]

yana libra : hehehe..btl2 tu, saya setuju..pisang goreng lagi tepat.

Kakzakie said... [Reply to comment]

Yana... gorkele kalau dua kali sebut pun dah macam org dari India / Pakistan yg dtg sini nak sebut perkataan itu kelakarlah Yana nie....

yana-feehily said... [Reply to comment]

kakzakie : haha..aien la mula dulu ni kak..gorkele..gorkele..gorkele...kakakah

atIEsAyAnGkAmU said... [Reply to comment]

Pisang goreng la kot...

Cikgu Ma said... [Reply to comment]

wa...sudah buat entry rentetan ni...

td chat nagn aien, kami ajaq dia gorpis..tu yg kuaq entry gordek-gorpis..hehe

eeiyss said... [Reply to comment]

hahha...!
is asa nak gelak baca entri ni...
haha.. adeiii... myb baca dalam mud hepi kot.. hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said... [Reply to comment]

Janji dua2 blh mkn hehe

yana-feehily said... [Reply to comment]

atie : nana setuju..hihi

cikgu ma : tu la..hmpa ajaq gorpis ja, dia pandai p bubuh gordek..gorpis tu mmg biasa dah.. :)

eeiyss : aien ngan cikgu ma yg mula dulu..hehe

baby mama amana : yg tu mmg btl..hehehe

-Incek Fik- said... [Reply to comment]

isu pasal pisang ni pernah masuk dalam soalan SPM Bahasa Melayu..

kalau diikutkan dari segi kata nama, yang sebetulnya pisang goreng la..

goreng pisang tu kata kerja

yana-feehily said... [Reply to comment]

incek fik : yup..tp org still jgk guna goreng pisang jgk kan..hihi

naiemah_ramli said... [Reply to comment]

hahaha...mcm2 singkatan dh kluar..mula2 baca pon nk tergelak..mmng kreatif la bg nama2 gini..lalala

My Life's Journey said... [Reply to comment]

Hahahaha lawak2 .. mcm mana la dear ada idea nak buat entri goreng pisang ni hahahaha.


makcik gorkele ye? tak pasal2 kena baling gan pisang hahahaha

yana-feehily said... [Reply to comment]

naiemah ramli : hehehe..tu la pasal..

yana-feehily said... [Reply to comment]

umi : haha..aien not alien yg mula..yg mengajar dia cikgu ma..hehhe..

Anak Wak Mail said... [Reply to comment]

haha,,mau mak cik tu pening pale nak bungkus apa..dont try at stall...:P

Aien Not Alien said... [Reply to comment]

wakakaka...ada entri rentetan pasal gorpis gordek ek..hihi..


*kita bantai aje gordek tu kak, kak ma ajar kite gorpis dulu...hihihi..


anak wak mail lagi best "gortel" GOReng + TELur :D

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya