Apr 18, 2012

Dah ada isi ke?

Assalamualaikum..

Dilema orang yang berkahwin
~ bila jumpa orang/sedara mara, semua pakat tanya..Dah ada isi ke?

Jawapan saya..
1) Isi perut
2) Mengandung lemak

Tapi bagi saya pertanyaan begitu tidak menjadi kudis pada saya malah saya gembira sebab orang sekeliling sangat take care akan saya. Tanpa rasa kecik hati ataupun sedih, saya menjawab pertanyaan mereka dengan nada yang happy. Selepas itu pastinya mereka akan mendoakan supaya dikurniakan rezeki (anak) itu dengan cepat. Amin..

2 hari lepas saya bermimpi kawan-kawan saya semuanya tengah mengandung tapi saya tidak. Petanda apakah itu? Ya..mimpi adalah mainan syaitan. Saya bukannya alim ulamak yang warak untuk dapat petanda melalui mimpi, jadi saya abaikan mimpi itu walaupun dalam hati terdetik jua perasaan cuak. Sampai hari ni tak beritahu incik suami lagi akan hal mimpi tersebut. Tolong rahsiakan dari dia ok?

Hal rezeki (anak) itu bukan urusan kita untuk menentukan bila dengan tarikh sekian-sekian, tetapi hak mutlak Pencipta kita. Segalanya telah ditentukan dan menjadi rahsiaNya. Kita sebagai hamba hanya mampu berusaha lalu bertawakal kerana hanya Allah yang lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Sekian. Teruskan berdoa untuk saya. Jangan lupa ok?

p/s - rasa macam buat karangan masa kat sekolah saja. letih kot guna ganti nama saya kat dalam blog ni.

motif guna saya : belajar untuk menjadi gadis sopan. hakhakahaktuii..

Buah hati pengarang jantung hamba

19 respons:

Aien Alien said... [Reply to comment]

kak yana....kena sabar banyak-banyak la dengan pertanyaan orang sekeliling :D


comelnya...anak buah akak ea?

M@W@R Q@SeH said... [Reply to comment]

insyaAllah ada rezeki tu nnt...

SumeSakan said... [Reply to comment]

baiklah rahsia...x kan bgtau...hehehehe...insyaallah sama2 kita berdoa k...akan tiba masanya t...lagipun rezeki masing2 alllah dah tetapkan...cuma kita je kena berusaha...hehehehe

IDAZS said... [Reply to comment]

insyaallah pasti ada rezeki nanti. kak ida yang dah ada anak satu ni pun orang sibuk duk tanya bila nak tambah.

kadang-kadang geram juga, ingat tambah anak ni macam tambah nasi agaknya.

tapi kak ida selalu jwb, insyaallah kalau ada rezeki nanti adalah.

Amin :)

Jue said... [Reply to comment]

biasalah 2 yunk..soalan lazim..he3...:-)


InsyaAllah..t dptla 2...aminnnnn

fatiha's boutique collection said... [Reply to comment]

salam...ek rahsia????

encik suami x kan x baca blog ni...

betul tu nana...rezeki Allah yang bg..if dia x bg skrg, InsyaAllah ade kemudian hari...

Ust Kazim ade sebut, bg org yg xde anak or x kawen xde jodoh, Nabi Muhammad sendiri yang akan menanti dia di akhirat...

MERAN QAMAR said... [Reply to comment]

INSYALLAH ADA LAAA REZKI NANTI.... SY PUN SEDANG MENUNGGU SEPERTI ANDA.... SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN KITA.........AMIN

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said... [Reply to comment]

kak yana cayang, DIA tau waktu mana nak kasi amanah yang berat tu... kita hanya berdoa dan is sentiasa doakan kak yana dikurniakan permata hati tu, insyaALLAH (^___^)

Bun-Bun-Reyn-Pyon~ said... [Reply to comment]

huhu , polite ;)

Yana Libra said... [Reply to comment]

takpe, ada rezeki nanti adalah kan~ :)

Kakzakie said... [Reply to comment]

Insya-Allah Yana... kita merancang, Allah yg menentukan akan tiba masanya ia tetap dtg jua. Jgn stress kerana ia menambah kekusutan...

My Life's Journey said... [Reply to comment]

Umi harap dear bersabar dengan perangai orang disekeliling ..umi doakan agar dear mendapat apa yang diingini ..amin40x ..amin40x .. tak mau sedih2 ar

Marya Yusof said... [Reply to comment]

As salam dear Yana,

Selalu dgr ustaz2 ckp jodoh, maut, anak segalanya rahsia Allah... Insya'Allah ade rezeki kamu nnt... teruskan berusaha ye... Akak sentiasa doakan buat kamu...Amin~

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

sabar...dorang taw cakap je

ctk said... [Reply to comment]

insyaallah kak...ada la nti tu...anak kn rezki tuhan...banyakkan doa, n banyakkan bersabar k :)

*AnNurZinnirah said... [Reply to comment]

takdir itu hadiah dari Allah utk hambaNYA yang tidak ternilai dgn wang ringgit ^_^
miss u..
~adik~

Cikgu Ma said... [Reply to comment]

gadis ke ni?hak3...

sabaq yana...kami x kawen g, org sebuk tanya bila nak kawen..nanti dah kawen, lambat plak jadi mama, org tanya lagi, bila nak dapat anak...biasa la tu kan...

wahida said... [Reply to comment]

biasalah tu, mcm aku ni, selalu je org tanya bila nak tambah anak lagi...adoi la hai...

aku doakan ko yer...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said... [Reply to comment]

siMerah dah leh menerap @3month witu (^___^)alhamdulillah.. suke n sangat xcited...

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya