Apr 5, 2010

~kebingungan~

huh..penat fikir la sekarang ni. macam-macam hal..umur 26, orang sekeliling sibuk tanya bila nak kahwin? awat, depa ingat kahwin pakai ayaq liuq ka? huhu..

aku ni duit sikit pun takdak untuk nak kahwin, memang tak simpan pun untuk tu. sebabnya? sebab memang tak budget nak kahwin pun dalam masa terdekat ni. aduhh!

mak sibuk cari calon. nampaknya mak memang pegang kata-kata aku dulu;

"ok la mak, macam ni..kalau sampai umur 25 kakak still takda calon lagi, mak saja la tolong carikan kat kakak ye..deal.."

hah, ambik sekali. mak cari sungguh...aduhai mak..

jadi, untuk tak menghampakan mak, aku turutkan jugak kehendak dia untuk berkenalan dengan si "dia".

asal: kedah.
umur : 30++ (tua kan?).
kerja : sendiri
paras rupa : tak hensem (hahahahaa)
budi pekerti : orang sekeliling cakap baik (entahlah)
adik beradik : 4 orang (bongsu)

bonus point : pernah belajar di sekolah agama

cukup sampai disitu sahaja. lebih-lebih nanti lain pulak jadinya..

hmmm..hensem atau tak tu bukan persoalannya. yang penting agamanya. agama dia memang ok walaupun bukan tahap ustaz-ustaz. kalau solat 5 waktu tu terjaga, kira alhamdulillah la kan.

masalahnya di sini adalah persoalan hati. kenapa ya susah sangat nak buka hati ni untuk terima. kalau diikutkan, "dia" lengkap semuanya (tidak termasuk kacak..ahaks). mak dan abah sangat setuju. "dia" memang berniat nak mendirikan masjid. taknak bercintan-cintun. semua tu lepas kawen saja. alahai..hati..

mesti orang akan kata, aku ni memilih sangat kan? tapi bukankah kita sebagai perempuan berhak untuk memilih juga? aduh fazhana, kalau calonnya dah sesuai, terima saja. bukankah nabi pernah memesan..andai calon yang baik datang meminang, jangan ditolak tanpa sebab sebab nanti tak akan ada yang baik lagi datang berkunjung (ayat sendiri nih).

walau apa pun, aku tak tolak lagi tau. masih dalam proses berkenal-kenalan. insyaallah lepas jumpa nanti sekali, akan buat keputusan sama ada untuk terima atau tak. payah!

mak asyik-asyik tanya saja. bila aku cerita pasal "dia" mak bukan main suka lagi. jadi aku selalu ingatkan mak, jangan mengharap lebih-lebih. kakak kawan-kawan saja, tak tentu nak terima lagi.

sebenarnya banyak lagi benda yang aku tak capai lagi. baru saja nak berjinak-jinak dalam dunia perniagaan. bila aku cakap kat "dia" macam ni, "dia" kata; "takpa, saya tak kisah. nanti saya ajar awak cara-cara nak berniaga". pulak dah.

jadi, aku tak ada alasan lagi..

7 respons:

atIEsAyAnGkAmU said... [Reply to comment]

huhuhu...ape2 pun u kene jumpe dia dlu...jgn paksa diri tuk time sesuatu yg kite tkleh nk trime..

p/s: bagai memilih rumput di pandang bola yg besar...mmg sukar...
huk...ape daaa aku merepek...cehhhh..

imansyifa' said... [Reply to comment]

hehehe..insyaallah, jumpe dl..ni bukan pilihan main2 ni..kena pilih utk sehidup semati, bukan sehari dua..huhuhu

p/s: takpe..i suke merepek u tu..ahakssss

norash_nadjah said... [Reply to comment]

wah angaaah...alhamdulillah..'
nasihat akk,kumpul duit dr skrg sikit2..sikt2 lama2 jd bkt...jgn lupa istikharah...pilihan Allah adlh yg tbaik..:)

norash_nadjah said... [Reply to comment]

alhamdulillah....nasihat akk spy angah kumpul duit sket2 dr skrg...look 4ward bebeh...xrugi menyimpan awal2 ni...
jgn lupa istikharah,pilihan Allah jualah yg terbaik..

imansyifa' said... [Reply to comment]

thank you kak nadjah sayang...angah doakan yg terbaik jgk untuk kak nadjah, dunia dan akhirat.. :)

f.z.k.a said... [Reply to comment]

ala yana dah ade orang nk ko terima jer la..sok2 da xlaku baru menganga...ahha

imansyifa' said... [Reply to comment]

oh tidak la wahai solihin..sekian terima kasih..hahha

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya