Jan 20, 2010

aku dan aku

hari ini tamat juga baca 10 bab Jaja & Din versi e-novel. padahal hari tu bukan main berjanji dengan diri sendiri yang jari ni takkansekali-kali klik pada link novel kak sue yang terbaru ni. nak tunggu novel yang di tempah tu sampai.

tunggu punya tunggu tak jugak sampai. kalau di ikutkan patutnya dah sampai. bila tanya kat admin JS, rupanya diorang tak dapat faks yang dikirimkan. patutlah tak nampak bayang jaja mahupun din di dataran palma ni. sedih sungguh.

disebabkan tahap sabar yang menggunung tu dah meletus bak gunung berapi yang meluahkan laharnya, maka dengan sengaja, jari ini klik pada bab satu jaja dan din..lepas habis bab satu, terus ke bab dua dan seterusnya habis sampai bab sepuluh. bila dah habis bab sepuluh, rasa macam nak p popular, beli dan terus baca..ahaks. tapi alhamdulillah, masih dapat sabar lagi. minggu depan dapat la buku tu (ayat pujuk diri sendiri..yelah, siapa yang nak pujuk kan?)

hari ni rutinnya masih lagi macam biasa, menaip alamat client sambil berselang seli dengan baca e-novel. sambil-sambil jugak melayan kawan-kawan di facebook. tapi dengan keadaan internet yang lambat mengalahkan siput sedut, rasa macam hilang sabar saja. YM tak usah cerita la. nak tunggu dia pop up window tu pun makan masa berjam-jam (sebenarnya tak la sampai sejam). disebabkan tak sabar menunggu, jadi terpaksa la korbankan diri untuk tidak berym dengan sesiapa. online hanya untuk melihat siapa yang online, dan untuk lihat email saja. tension sungguh.

waktu-waktu petang macam ni, rasa dah takde mood nak buat sebarang kerja. haila yana, kenapa la kamu malas sangat ni? bukan malas, cuma takda mood. maklum la dah pukul 5. tanaman anggur kat farmville pun tak tertuai-tuai lagi. nanti mati la pokok-pokok tu. hmm..pokok tu yang dirisaukan. bukan boleh makan pun kalau tuai. duit tu pun tak boleh guna untuk belanja beli makanan. cukup-cukup la tu berlagho di farmville. aiseh..

ala..sekali sekala melayan. tak la sampai tahap addict macam orang drug addict tu. dua tiga hari ni ja agak rajin melayan game tu. saja suka tengok tanaman tu berbuah dan berbunga. kalaulah tanaman yang kita tanam tu boleh berbuah dan berbunga dalam masa sehari, kan best? tak bersyukur la pulak..nauzubillah. gurau-gurau saja.

cukup-cukuplah membebel petang-petang ni. masanya dah tiba untuk melihat-lihat ladang sendiri sebab waktu sekarang dah dekat 5.30ptg. tahap malas tu berlipat ganda mengenangkan 15 minit lagi waktu untuk keluar dari dataran palma ni..

salam jumpa lagi..adios..

0 respons:

Yana Feehily 2008-2011 © All Rights Reserved
Ini Blog Saya